På drygt fyra år i den här lägenheten...

Är jag hemma dagtid och har gått upp och är vaken och uppe - så förekommer i princip aldrig hantverkararbete i grannlägenheter. Utom förstås senaste sommaren, som i sin helhet blev fullkomligt outhärdlig då serviceutrymmet rakt under mig byggdes om under hela sommaren till en servicedel, en ny ettrumslägenhet identisk med min rakt under och en kontorsdel.

Men utöver den gräsliga sommaren tror jag aldrig jag har hört en borr, skruvdragare eller maskin användas dagtid.

Om jag redan varit uppe.

Men när jag har vänt på dygnet, varit uppe på natten och hade behövt sova ut på dagtid!

Eller numera, när jag normalt sett går till ett jobb på dagarna, så fort jag vaknat en morgon och mått dåligt och valt att stanna hemma denna dag och ligga kvar till sängs och somna om!! (Hände för andra gången idag.)

Då är det som någon naturlag att det ska vara arbeten någon jävla stans inom hörhåll från mig, som omöjliggör någon vila!

Eller att ens tala i telefon eller kunna höra TV:n när man väl ger upp och går upp.

Var fan sitter kamerorna? Hur fan kan de alltid veta?

Eller hur uppenbart är det helt enkelt att det finns makter vi inte förstår...?

Det är helt sanslösa sammanträffanden det här.

Det  har förekommit vardagsförmiddagar då jag velat sova ut, som det varit tyst i huset och jag har kunnat få göra det. Men just nu kan jag inte påminna mig när det hände. Det är långt före arbetet sommaren 2008 i alla fall.

Kommentarer:
Postat av: Diana

Lagen om alltings jävlighet tror jag det heter. Kul att jag hittade din blogg förresten.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits