Konstig censurering

Fick tidigt syn på notisen "Arns svärd tveeggat för historieämnet" då den var länkad med texten "Påhittade medeltidshjälten Arn kan kanske ta sig in i historieböckerna" på Svenska Dagbladets hemsida.

Jag lade en kommentar, där jag nämnde att en och annan okunnig och direkt dum släktforskare redan har publicerat sina antavlor på nätet där de har lagt in Arn i stället för de verkliga historiska källornas Bengt Snivil/Snyfels som farfar till Birger Jarl, så... naturligtvis ska vi passa oss noga för att blanda fakta och fiktion i historieböckerna också...

Kommentarerna kommer inte in omedelbart, och först idag så där en vecka senare fick jag syn på samma länk till samma understreckare och går dit för att läsa min kommentar. Döm om min förvåning när den inte finns där.

Frågar mig sannerligen varför... :-/

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits