Vårbudgeten!

Och det talas vitt och brett och väldigt uttryckligt om att reglerna nu ska ändras så att bostadstillägget för sjukpensionärer bara ska minskas med 50% av en inkomstökning i stället för med 80%. Ursäkta mig, men jag har hela tiden sett bostadstillägget minskas med 100% av alla inkomster.

Och genast kommenterar diverse bloggare detta med att den hemska regeringen nu "vill sätta alla sjukpensionärer i arbete". Stackars människor som inte kan se nyanser i någonting och inte kan uppfatta vad något handlar om utan att tolka in andra aspekter.

Men många aspies som jag är ju just funktionshindrade av att arbetsmarknad och arbetskultur, stilen arbetskamrater emellan osv är som den är. Där finns mycket kvar att göra!

Men kanske jag kan få tillbaka lite i bostadstillägg nu om jag ansöker igen.... fast det här är ju inga ändringar som införs idag å andra sidan... :-/

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=639446

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits