Vilken födelsedag!!!

Dagens idrott gick ju inte som man hade hoppats i några avseenden. Brommapojkarna missade, Assyriska var mindre än tio minuter från att hjälpa till, men Örebro gick om till sist. BP till kval.

Men sedan fortsatte den egna dagen. Mötte Fia på Gullmarsplans station halv sju. Vi åkte in till City och hämtade ut biobiljetterna, och behövde inte kika runt länge efter någon trevlig restaurang. Vi hittade in på kinesiska Kejsaren på Holländargatan. Jättegott, jättemysigt... fick en jättesöt groda som liten skojpresent, apropå prinsen jag själv hade visat mig vara... lilla going där, då... :-)

Filmen, "Click" med Adam Sandler, var riktigt rolig. Fin och romantisk också. Det var mycket hålla handen och mysa hela tiden... och blev några pussar redan under filmen... :-)

Efter filmen tog vi en romantisk promenad ända till Skanstull till sist... Kysspauser blev det hur många som helst... mmmmmmmm.......

Vid Skansull kom just buss 4, så vi hoppade på den, och vid Gullmarsplan stod Fias buss 160 inne. Avskedets stund var inne... och kom... och gick...


Hur skulle då hemfärden organiseras? Tvärbanan till Årstaberg och försöka ta pendeln där... eller ta sig in till Söder igen, försöka tajma in pendeltåg eller nattbuss, och möjligen handla något onyttigt nattmål av det ena eller det andra slaget?


Det blev dummaste tänkbara beslut. Tunnelbanan in till Medis och en QP-meny på "Donken".


Men belönades på ett nästan overkligt sätt. När jag kommer ut från McDonalds Folkungagatan ca 0.55 och tänker gå över Götgatan till nattbussens hållplats, där bussen ska gå 1:06, så kommer längs Götgatan framför mina ögon en Volvo-sugga i trafik som taxi, med taxiskylten vilt lysande - LEDIG!!!

Så min 20:e födelsedag som myndig och vuxen - är ju född 6.07 på morgonen, så födelsedag är det ju ytterst konkret från 6.07 den 21:a till 6:06 den 22:a - avslutades med mitt livs första färd i en Sugga!!!!

Klassiskt foto av en Volvo-sugga från Volvo själva, ofta använt i de-
ras böcker och broschyrer om modellprogrammet genom
tiderna.
Kärleksfullt lånat från Volvo via den tyska P1800-klub
bens hemsida.


Kommentarer:
Postat av: Fia

Jag tycker också att det var en alldeles fantastisk kväll! Bra ide från dig att promenera efter filmen! Kul att du fick åka med en sån fin bil hem sen!
Tusen kramar & kyssar
Fia

2006-10-22 @ 17:48:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits