Typcastad! Och utvald!

Stort steg i statist- och skådespelande-karriären denna vecka! Blev uppringd av castingbyrån c/o Jones i onsdags - nej, i tisdags var det ju, och tillfrågad om intresse för att komma in och provfilma för en schweizisk reklamfilm. Gjorde upp en tid på onsdagen som körde ihop sig, och hörde av mig och frågade om det kunde funka 14 på torsdagen, som ju var en så bra tid att träffa en viss Fia i Årsta för promenad och fika en vecka tidigare... och trenden höll i sig!

Kom in till Södermannagatan - där de håller hus - och fick apa mig lite framför en stillbilds- och en DV-kamera. Fick besked att de skulle höra av sig troligen under fredag, per telefon om de ville ha mig, per mail om de valde någon annan av dem som provfilmat.

Fredagen blev det lunchmöte med Marléne, lite shopping i Tumba - hittade och köpte årets första julklapp bland annat - och så småningom hem och lite korrespondens vid datorn. Gjorde lite eftermiddagsfika och "filijokade" en stund innan det var dags för avfärd till ishallen.

Det var ju dags för tredje matchen - och sista för den här gången - som scorekeeper och speaker i en match i HockeyAllsvenskan, Huddinge som skulle visa sig floppa mot Nybro. Jag kommer till hallen och drar igång datorn, öppnar matchen, skriver ut blanketterna där lagen ska fylla i sina uppställningar för kvällen, plockar fram mikrofoner... ordnar kvällens middag i serveringen, och sitter strax före sex i godan ro uppe i klubbrummet och äter min pasta när mobilen ringer i jackfickan.

Får upp den vibrerande tingesten och känner ögonblickligen igen c/o Jones´ telefonnummer på displayen. "Oh shit, det är inte sant". Men visst var det det!

Fick kontaktuppgifter till produktionsfirman som ska spela in filmerna, och ska bege mig ditåt 19.30 om måndag för.... kostymprov, tror jag termen var.

Inspelning torsdag och fredag nästa vecka, och "gigget" betingar ett fyrsiffrigt arvode.

Tjohej!!!


Kommentarer:
Postat av: Marlene Rindå

Kul! Skoj att du har sånt flyt just nu, kan du dela med dej lite av turen? Hoppas inspelningen går bra.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits