Smått otrolig morgonupplevelse...

...och det där med allra som mest idiotiskt minsta möjliga marginaler än en gång...

Vaknar 7.30... hur ofta går jag ens upp så dags en vardag... ska ju in med 8.21-tåget och in till lilla mamma på jobbet för att hämta min mobiltelefon som för första gången jag någonsin kan påminna mig lyckades med konststycket att glida ur fickan på min svarta Huddinge Hockey-jacka när jag åkte med mamma och Bengt ner till Centrum i går kväll.
 
De kom över med mitt nya köksbord och fyra stolar, superfina, som inhandlats på Blocket, ute i Sollentuna kvällen innan.

Idag ska jag ju nu sedan med Huddinge Hockey ner till Nybro, så det var ju positivt på sitt sätt att få en viktig förevändning att ta mig upp ordentligt i god tid. Tror spelarbussen går 11.30.

Åka riktigt så här tidigt och hugga mamma nästan direkt när hon börjat beror lite på att jag tror mig minnas att inlagd väckningstid på mobilen är 9.00, så hinner jag fiska upp den innan mamma får höra Eric Idles obetalbara Monty Python-monolog, som ska vara ett telefonsvararmeddelande -  "Hi! You´ve reached the Alzheimer research.... errrm.... lavatory... laboromy... lobotomy........" osv.

Den är nästan lite väl mycket lyteskomik, men underbart rolig! Jag har själv kommit på idén att göra en lite självironisk variant av den där, en Aspergerförenings telefonsvarare där jag börjar pladdra någon lång utläggning om hur långt meddelande man kan tala in på nya maskinen och hur det var på den förra, och att råka komma in på "jag är ju intresserad av bla bla bla, medan Rikard gillar bluttan bluttan bluttan...." och komma in på någon enorm utläggning om något kul.

Precis som jag gjorde nu, för den här inlägget skulle ju handla om vad som händer när jag precis ställt mig i duschen och vridit på vattnet, när klockan är så där en 7.38 på morgonen. Det ringer på dörren!

Hur ofta väntar jag över huvud taget besök, och än mindre att det plötsligt ska ringa oförhappandes på dörren vid en tidpunkt då jag oftast skulle väckas av det och troligen bli vansinnig av det.......?

Bra paff blev jag, och inte gärna kan det ju vara mamma eller Bengt som gått upp ännu tidigare och är här med mobilen... och vad kan det annars vara....?

Jag duschar i alla fall vidare, men tar det snabbt eftersom det efter en rätt normal stunds väntan i ett sådant sammanhang ringer på en gång till. Fick i alla fall det konkreta resultatet att jag duschade snabbt. När jag är klar och börjar frottera mig så snabbt jag kan, åtminstone tillräckligt mycket för att med bara handduken om mig gå ut till ytterdörren och kika ut genom titthålet verkar där stå en kvinna med ett paket i handen. Och precis som jag har sett henne genom gluggen dimper en papperslapp ner i brevlådan. Postavi.

Det var modellen av DeLorean-bilen från Tillbaka till framtiden 3 som jag nyss beställde från USA, som tydligen gått iväg med någon expressvariant från USA, och nu av för mig helt obekant anledning skulle försöka delas ut just express här, tydilgen av Posten själva.

Någon sekund mer precis vid dörren - mer skilde inte till att jag kunde ha hunnit se att hon höll något i handen och förmodligen nyfiket öppnat om så bara med en handduk om mig. Hon (eller om det nu möjligen var en han) hade säkert varit beredd på det mesta så dags på morgonen och bara sagt något om att det var Expresspaket och lämnat över det.

Men jag bör hinna hämta ut den här, jag åker hem direkt från lilla mamma nu så får vi se. Nio öppnar Vi-butiken. Om det inte rentav är åtta den öppnar och att det var därför man kom just strax innan åtta. Det får visa sig när jag kommer ner till Centrum.

Ska ta tåget 8.21 nu. Det är ett insatståg som utgår från Tumba, så det bör inte vara direkt smockfullt när det kommer till sin andra station. Eller?

Kommentarer:
Postat av: Anders

"Hon" var för övrigt den långhårige gamle bekantingen Ronny, som jag känner både som brevbärare och SSK-supporter. När jag möter honom i Björkängshallen på matchen Huddinge-SSK några veckor senare kommenterar han det "du var inte hemma när jag kom med express til dig".

Tänk så fel man kan ta på någon man ser i titthålet. :o)

2006-12-23 @ 13:27:49
Postat av: Tommy

Grattis din gamle skojare och bock :-) Du har ju för fan en brud i varje hamn nu. Jag måste erkänna att jag underskattade dig. Du har ju bra kläm på brudar- hela den här filmprylen och aspberger funkar ju på brudarna. Lär vara många brudar som sitter på sittringar nu hö hö när du är i farten you old bugger:-). Skörda det du har sått. Man får fan be om ursäkt för sin hånfullhet. Det lär ju bli göka i din lägenhet. Lycka till och tack för rolig replikväxling. Jag tycker fortfarande att vissa av dina blogginlägg är helt skruvade, men det är väl humor.

2006-12-23 @ 14:11:56
Postat av: Anders

Det var som fan! :o)

Tack för dina ord, och Gott Nytt År, Tommy!

2006-12-29 @ 13:46:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits