Så brukade det vara att söka kärleken på nätet...

Hittade en gammal textfil i den virtuella "byrålådan". Den sammanfattar rätt bra hur man kände det när man fortfarande var singel och sökte det jag nyligen har funnit. Tänk, så skönt att följande text inte är något man behöver fundera så mycket på längre...!!

Och vilket bottenbetyg åt majoriteten nätdejtande kvinnor att nätdejtande män ska behöva känna så här:

En kille som är romantisk, empatisk, varm, medkännande, åsiktsfull, kärleksfull, känslosam, ömsint, sensuell... kan tala om känslor och har ett stort eget behov av fysisk närhet och ömhet, ha någon att älska och vara nära, med mycket kramar, kyssar, gos och smek...


Och som inte har några hårdare krav på den jag skulle vilja möta och få dela livet med än att jag vill att hon är rök- och hundfri, bor här i stockholmstrakten och vill ha barn... eller fler barn, om hon har sedan förut, vilket alltså inte känns som något hinder.


Givetvis finns väl kanske en klart mindre viktig B-lista med tankar kring sidor och egenskaper kvinnan för mig gärna får ha, eller som jag kanske gärna är glad om jag "slipper", men jag är inte lika omoget låst vid alla olika krav som den stora majoriteten nätdejtare är, utan jag har precis den inställning när jag ser mig om efter en framtida partner som relationsexperter rekommenderar! ÖPPEN syn, INTE låst vid en idealbild, KAPABEL att TA IN folk för den de är...


Och jag är så principlöst och naivt öppen att se alla möjligheter hos vilken tänkbar partner som helst att jag har varit fullt kapabel att försöka bortse från både en eller flera av de först nämnda bitarna också hos många jag fått kontakt med.


Möter jag en kvinna som är romantisk, empatisk, varm, medkännande, åsiktsfull, kärleksfull, känslosam, ömsint, sensuell... kan tala om känslor och har ett stort eget behov av fysisk närhet och ömhet, ha någon att älska och vara nära, med mycket kramar, kyssar, gos och smek...


...så blir jag seriöst intresserad av henne, och är beredd att åtminstone försöka bortse från om hon händelsevis dessvärre röker, har hund, bor långt åt helsike bort och till och med barnbiten har hänt vid åtminstone ett tillfälle att jag försökte förlika mig med att ge upp för att kanske välja en kvinna, som för säkerhets skull bodde riktigt långt bort också.


Men samtidigt ska jag ta till mig som något naturligt att den stora majoriteten av alla nätdejtande kvinnor har lika grundmurade krav i stil med mina ovanstående, som är absolut omöjliga att kompromissa med, och som inte kan uppvägas det allra minsta av någon av mina förhoppningsvis ganska fina sidor, som jag räknade upp i det första stycket.


Det känns ganska kymigt.


Vad ser de kvinnorna till hos män egentligen? Är det förståeligt att man undrar?


Hustrumisshandlarna och karlarna som spelar teater länge nog att avla barn och sedan smiter när de är på väg, eller strax efter att de har fötts, och så har världen fått ännu en ensam mamma... och alla liknande avarter... de har en förmåga jag skulle vilja lära mig lite av... att attrahera tjejer från start...


För en kille som jag som söker något äkta och innerligt och vill bilda familj... jag blir den som alla får för sig att man ska akta sig för... jag är den som är suspekt och konstig som längtar för mycket efter kärleken, som om det skulle vara något i sig fel att göra det...


Hur empatisk, medkännande och kärleksfull är egentligen en tjej som utan att blinka väljer bort en sådan kille och utgår från att det nog ändå är honom det är något fel på eftersom han letar och längtar så "för mycket" efter kärleken? Hur kan det vara fel att faktiskt längta efter kärleken?


Ingen ska tro att jag är skitlätt att få bara för den sakens skull. Du som blir intresserad av mig ska nog allt få anstränga dig för att få mig, var så säker!


Men öppna ögonen, "seriöst sökande" singelkvinnor, och se män som mig när ni har oss framför er! Vad har ni för problem egentligen?


Jag är romantisk, empatisk, varm, medkännande, åsiktsfull, kärleksfull, känslosam, ömsint, sensuell... kan tala om känslor och har ett stort eget behov av fysisk närhet och ömhet, ha någon att älska och vara nära, med mycket kramar, kyssar, gos och smek...


Är du en kvinna som är romantisk, empatisk, varm, medkännande, åsiktsfull, kärleksfull, känslosam, ömsint, sensuell... kan tala om känslor och har ett stort eget behov av fysisk närhet och ömhet, ha någon att älska och vara nära, med mycket kramar, kyssar, gos och smek...


....då är sannolikt chanserna oerhört goda att det kan bli just du och jag!!!

Tänka sig, till sist mötte jag en sådan kvinna... som såg mig för den jag var...!!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits