Som jag trodde...

Allmänna lokala ordningsföreskrifter för Botkyrka kommun vad gäller hundar:

15 § Hundar skall hållas kopplade inom tätbebyggelsen inom kommundelarna Norsborg, Hallunda, Eriksberg, Fittja, Slagsta, Alby, Tumba, Vårsta och Tullinge samt i park eller vid plantering, på samtliga torg, på kommunala skolgårdar, inom Lida Friluftsgård enligt kartbilaga 6 som tillhandahålles av kommunens kansli och på av kommunen anlagda och utmärkta motionsspår, skidspår och skidbackar samt Sörmlandsleden.

Kom i samspråk på Vilda Webben med en granne här i Tullinge, som i förbigående nämnde att hennes hund aldrig var kopplad. "Men måste de inte vara det i vår kommun?" reagerade jag. "Inte om man har kontroll på hunden. Och det har jag."

Okej... där ser man...

Hoppas den är aningen bättre än kontrollen på vad reglerna säger... *funderar*

Nej, var jag jätteelak nu....? ;o)


Kommentarer:
Postat av: Jenny

Jag har ingen blogg, men eftersom jag är inne på så många bloggar och kollar är det bara en tidsfråga innan jag skaffar en. Mitt omdömme att din blogg är bäst kvastår ska du veta. DU vågar vissa dig svag och blandar det lilla och stora på ett bra sätt. Jag kanske inte är så intresserad av hockey å sånt, men det är ju mer en grabbgrej. Sjysst mix helt enkelt å deppa inte. Min mormor sa att det finns ett lock till varje gryta.
Själv har jag ofta fallit för killar som varit jävligt ego och lite elaka, det har man ju inte fattat i början, men nu har jag tänkt leta efter något bättre.
Skriv till min mejl om du vill :-)

2006-08-07 @ 10:30:40
Postat av: Anders

Jag ser den ingenstans, men skriv en rad till mig, så ska jag svara! :-)

2006-08-10 @ 23:12:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits