Sakers värde...

Att saker är värda precis så mycket som någon är beredd att betala för dem, inte ett öre mer, är något många kanske inte riktigt inser. Fick ett kul exempel på detta i helgen på Tradera. Jag hittade två auktioner om exemplar av "Årets Ishockey 1994" som jag var intresserad av till samlingen. Den ena hade skrivit massor om att han hade hört med förlaget att boken var värd 1500 kronor, så han hade lagt ett utgångsbud på 399 kronor och ett "Köp nu-pris" på 1299. Han har i skrivande stund inga bud än...


Samtidigt fanns en annan auktion på en likadan bok. De hade lagt ett utgångsbud på 15 kronor, det låg några bud runt 20 spänn och auktionen skulle gå ut mitt på dagen nästa dag, då jag inte skulle vara hemma och kunna kontra på eventuella högre bud. Men jag lade in 100 kr som maxbud och tänkte att det skulle vara läckert om man kunde vinna auktionen på en sketen hundralapp - och när jag kom hem hade jag tagit hem boken för 50 kronor. Någon försökte bjuda emot upp till 49 kronor, men ville inte ge mer än så.


Så på Tradera verkar "Årets Ishockey 1994" vara värd 50 kronor, inte några 1.500... :o)

Kommentarer:
Postat av: Jeanette

Hej!! Kul att du skrev inne hos mig =) Jo du detta med Tradera är jättekul, har själv sålt en hel del där. Man kan bli förv¨ånad över hur e del saker går över priset än vad man hade räknat med. Underbart väder här i Borås för mig är det jätteskönt balkongväder ;) Men snart skall jag iväg och ihandla lite mat som måste till i kylskåpet det är en aning tomt där. Ha det gott goa-mannen *kram*


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits