LG Hockey Games

Så är hockeyjournalisten i en i full gång. Synd att Huddinges årsfest krockade med Sverige-Ryssland igår, det var ett riktigt målkalas, det. Men onsdagens match mot Tjeckien såg man ju. Ackrediterad som press, och hade dessutom fått en biljett som tack för arbete på annat håll. Den kunde jag nu vara farbror jultomten och ge bort.
När man inte är mer etablerad som sportjournalist än vad jag är, jag är väl det inte alls än så länge, så är nästan övriga journalister man möter i pressutrymmena mycket av behållningen. En och annan känner man ju via andra vägar och snackar med, och det finns alltid andra man har haft mailkontakt med i något sammanhang förr som man skulle kunna morsa på.
Men det är alltid en skön upplevelse att uppleva lite internationell hockey gratis och frottera sig med de journalistutbildade som skriver yrkesmässigt om sporten och har knappast alltför dåligt betalt för det, när man fikar och kan ta en eller annan varmkorv i pauserna. Inte mer betalt jag har för något av det jag gör så är det där jag verkligen får något tillbaka med arbetet med de hemsidor jag skriver på...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits