Vänskap - kärlek

Och slutligen är ju mångas problem att de läser av vänskap som kärlek och tvärtom hos nya bekanta av det kön de tänder på. Där är nog den viktigaste förklaringen.

 

Tjejer som lär känna mig misstolkar mig med all min kärlek i mig som en perfekt vän.

 

En kille som inte har just mycket kärlek i sig, men som gärna vill bli "schysst kompis" och råkar vara tillräckligt viril och k*t för att förmås att hamna i säng, misstolkas som en perfekt partner.

 

Det vittnar väl även våra tiders skilsmässosiffror om. Spruckna relationer, skilsmässobarn, ensamma mammor... Om bara alla kunde läsa av KÄRLEK för det det är... tänk vad mycket vi skulle slippa...

 

Och hur ensamma vi är en del som skulle slippa vara... :o/


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits