Stor förändring...!

I måndags slog plötsligt slutbeskedet ner som en blixt från klar himmel. Beslutet nu klart, sånär som på att en chef också skulle skriva under, vilket sedan har gjorts under veckan. Från 1 november har jag min trygghetsanställning hos Huddinge Hockey, och webmastersysslan är äntligen ett yrke på riktigt, en heltidstjänst med en riktig lön. Tror Huddinge får praktiskt taget hela lönen ersatt av lönebidrag, det verkar inte som att de kommer att behöva stå för särskilt mycket mer själva än den helt symboliska tusenlapp minus skatt jag har fått hittills...

En helt okej lön också, jag behöver inte komma upp i mycket extraknäck en månad för att glida över 20.000 brutto. Så det passar ju bra att vara nästan i mål med anslutningsprocessen till Bolagsbolaget också, och kunna ta betalt för sina tjänster vitt men ändå på faktura, som hade jag egen firma.

Nu i veckan provfilmade jag för första gången på länge för en reklamfilm för 2000 spänn i lön, eller 2684 eller något sådant på faktura. Hinner det gå i lås med Bolagsbolaget innan inspelning - om jag får jobbet - kanske det blir den första tjänst jag fakturerar någon för. Vi får se!

Fredagen kommer att handla om besök på Försäkringskassan för att få in alla relevanta papper. Där har man varit ena riktiga mästare på kommunikation den här knappa veckan som fanns att vinka på för att få in ansökan i tid. Läget är ju liksom att man söker vilande sjukersättning från fjärde månaden, och en väldigt generös och schysst variant de första tre månaderna med att behålla sjukersättningen plus lönen från sitt nya jobb.

En fnuttig sjukpension på knappt sjutusen netto har inte varit mycket, men i det här läget kan den generera drygt 20.000 netto extra på de tre månaderna, så har man nu fattat att detta normalt sett ska vara okej att ansöka om och få, skulle det inte direkt kännas muntert att missa den möjligheten...

Kommentarer:
Postat av: Marlene

Ser ut som det verkligen är din tur att ha lite flyt nu - kul!!! Då hoppas jag få se dej på måndag också... lunch här när du vill!

Postat av: Anders

Mja, på måndag börjar jag på nya jobbet... :-?

2008-11-02 @ 02:56:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits