Än en gång går det i vågor...

Först betalar sig staterandet med att gratis få gå en kurs för manliga singlar i att läsa av kvinnors signaler i form av kroppsspråk och så vidare. En känd TV-serie kommer att ha ett avsnitt om lite ovanliga former av att lära sig dejta bättre, ett inslag från någon rätt hårt machobetonad grabbskola där man lär sig enligt alla de här "The game"-varianterna och liknande "skolor", och en kvinna som undervisar par såväl som manliga singlar i kvinnligt kroppsspråk och signalsystem. Jag hade visst anmält mig till något som hade med singelliv och dejting att göra en gång tidigare, fanns i produktionsbolagets noteringar, och fick ett mail "Är du fortfarande singel?"... de ville jättegärna ha med mig, och jag är jättegärna med...

Direkt från produktionsbolaget var det avfärd mot Odenplan för tacokväll på Vasa´s. Medan vi tacosugna aspies samlas ser jag att jag har missat ett telefonsamtal på vägen, och har fått ett meddelande. Ännu ett castingbolag som vill att jag kommer och provfilmar på torsdag för en stor kampanj som kommer att vara både reklamfilmer och på annonspelare ett år i Sverige, Norge och Danmark. Skulle jag ro hem "min" huvudroll i en av de fyra filmer kampanjen ska innehålla är inspelningen nästa måndag, då jag var inbokad 12.00 på en marknadsundersökning med 500 spänn i presentkort i ersättning, och tidigare idag (tisdag) fick kallelse till en provsmakning kl 16.00 som jag tackade ja till.

Men det är en rätt klar vinst att avboka dessa. Ror jag hem rollen blir det 15.000 i lön för en dags arbete. I bästa fall kan man t o m boka om både marknadsundersökningen och provsmakningen till en annan dag också...

Usch, det är verkligen för jävligt att funktionsnedsatta kan få chansen att göra något de kan i en takt och omfattning de klarar av, och t o m kan tjäna någon enstaka krona på det ibland.... och ändå leva på skattebetalarna mellan varven... Eller hur det var den där nobelpristagaren i nationalekonomi och diagnoskriterier, och inte minst store kännaren av mig personligen, fick till sitt vakna resonemang på "Fläskbak"...

Kommentarer:
Postat av: Marlene

Härligt att se att det rör på sej för din del. Det gör det här också! Vi måste ses snart och uppdatera läget. Hör av dej!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits