Elmätarbyte - precis när det var överenskommet att det skulle ske... inte...

Byte av elmätare här i huset... vid själva bytet bryts strömmen kort i någon minut...

Kan vara ganska bra att få ha kontroll över när det sker, så man kan ha t ex datorn avstängd i förväg och inte behöva sitta och gissa under hela vecka 12 och 13 när plötsligt den senaste kvartens arbete kan försvinna för att det är dags för det där mätarbytet..

En dator mår ju t ex betydligt bättre av att stängas av som den ska och inte bara genom att strömförsörjningen till den plötsligt upphör.

Så jag ringer Eltel Networks kundtjänst och framför att det vore trevligt om man kan ha något slags koll på när det sker och kunna anpassa sig till det. "Visst, inga problem, vi kan notera att de ska ringa dig och kolla innan de bryter strömmen eller boka en tid för när det görs just hos dig".

Bra. Ja tack, gärna!

Visst.

Kunde man lita på det?

Mja, någonstans i någon annan tidszon var det tydligen fredag mellan 13 och 15 för ganska precis 20 minuter sedan...

Suck.

Datorn behövde inkonsekvenskontrolleras när den startade igen när strömmen kom tillbaka.

Jag har förlorat arbete lite här och var i program som var öppna.

Jag borde förbanne mig både skicka en faktura och rätteligen göra polisanmälan, jag tycker det under aktuella omständigheter borde vara bedrägeri, hemfridsbrott, egenmäktigt förfarande och förargelseväckande beteende - de har ju gjort mig förbannade!

Fy i helvete vad trött jag blir på hur man fan i mig aldrig kan lita på något själv när man har med företag att göra!

Kommentarer:
Postat av: Offe

Det är så att när man har inpå 300 000 elmätare att byta ut inom en rätt så stram intervall i tid, iövrigt det största project genom tiderna för GE, ja då måste du, för att undvika broblem, tidboka byte, eller vara uppförd som så kallad juridisk person (företag) i fastigheten. Då blir du alltid kontaktad innför bytet.

Post Scriptum
Själv laddar jag upp mitt arbete kontinuerligt. Sålunda är strömavbrott inget problem.

Offe

2008-05-05 @ 20:35:02
Postat av: Anders

Jepp, jag gjorde alltså tidsbokning. Men den bokningen var bara en allmän rekommendation och ingen bindande överenskommelse när jag inte hade företag, då?

2008-05-09 @ 20:51:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits