Möta den rätta...

Jag tror ändå det kan hända IRL... likaväl för mig som det verkar kunna göra det för en relativ majoritet av alla människor... :o/

Genom att *hon* och jag blir presenterade för varandra av gemensamma vänner, eller kanske att hjälpsamme herrn här faktiskt finner sin stora kärlek just genom att komma förbi och hjälpa henne när hon har halkat omkull på en isfläck, cyklat omkull, kört av vägen, inte får igång bilen eller något sådant där...

Jag har ju blivit mer och mer utpräglat sådan att jag ser mig om och verkligen springer fram och ser vad jag kan göra, så händer det plötsligt någonting med mig i närheten och den som drabbas råkar vara en romantisk kärlekstörstande singeltjej i passande ålder (som dessutom tror på ödet ), så vete fasen om det inte kan bli bådas vår lycka...

Jag fick ju nu faktiskt höra/se en tjej dråsa omkull i snösörjan utanför Södra Station när jag var på väg till Medborgarplatsen för biodejten precis före nyår, och tvekade någon sekund för länge, så att hon hann upp på fötter, men jag fortsatte åtminstone fram och frågade "Hur gick det" och fick ett generat leende tillbaks och orden "Jodå, det gick bra..." Och enda anledningen att jag blev lite ställd var att det hände just som jag precis var på väg till en dejt.

Också det är ett rätt typiskt mönster överlag i mitt liv - åtminstone två gånger vet jag att jag har fått se tjejer på pendeln och verkligen känt att jag faktiskt verkligen skulle ha velat börja prata med dem och se vad som kunde komma ur det, om det bara inte var för att jag just var på väg in till stan för att gå på en redan bestämd dejt...!!

Och en tredje gång när det var en tjej från MP som bodde i Södertälje, så vi sågs på pendeln in mot stan när jag klev på den i Tumba, satte det sig en tjej bredvid henne i Stuvsta, tror jag, och väckte samma tankar.

Undrar vad man kanske missade i de där andra tågtjejerna, som jag inte heller fick med någon av just de där dejterna... rätt sanslöst, med tanke på att det alltså ALDRIG har hänt något liknande på något tåg någon annan gång när jag INTE just har varit på väg till en dejt...

Men så ska väl livet vara... mitt liv i alla fall...

Äsch då, nu börjar jag igen... *S*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits