Så känner man fler aspies...

Jahapp, så blev jag tipsad om www.aspergerforum.se och på några veckor fick jag till en gemensam aktivitet för "aspies" i stockholmstrakten. Idén blev dessutom så uppskattad att två av deltagarna kom in till stan utifrån Sörmland och ytterligare en ända från Skövde (!) för att vara med. Åtta pers tog en helkväll på restaurang Ming Palace vid Mariatorget, och det var ingen dum idé jag hade fått, det är nästan rörande att se en del kommentarer några av de andra skrev i forumet efteråt:

"Lustigt egentligen... med icke-aspergare behöver man vanligen ha känt varandra i typ 10 år innan man kan börja slappna av och vara sig själv. Med Aspergare går det på 10 minuter."

"Trevligt, mysigt och roligt! En utav dom trevligaste kvällarna på länge!"

"Det här var första gången jag träffade andra med AS och det var riktigt häftigt faktiskt. Känner igen vad X beskrev, det blev komfortabelt direkt trots att vi aldrig setts innan. Var inte totalt utmattad som jag brukar vara efter umgänge med andra, tvärtom var jag väldigt lugn och pigg efteråt."


Under min korta tid i forumet har också en ny förening av och för aspies, Organiserade Autister, annonserat ut sin existens på forumet, startad i Härnösand och nu begåvad med kontaktperson och lokalförening under uppbyggnad i Stockholm också... ni kan ju gissa vad den kontaktpersonen heter...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits