<ironi>Proffs på McDonalds</ironi>

Vi stannade för proviantering på McDonalds i Eskilstuna på väg hem från Huddinges dyngtorsk mot Arboga borta. Och då fick man ha tålamod. Bästa skämtet om betjäningshastigheten fällde Matte, "Vi kommer tillbaks lite senare, vi måste åka och äta först..." :-)))

Vissa DriveThru-restauranger har dels en abnorm fokusering på vad som beställs just från bilarna utanför, och är dessutom helt oförmögna att dra några som helst slutsatser av att man får långa köer framför disken inne i restaurangen.

Det är nog rätt troligt att en schemaläggning med mer än en som står i kassa inomhus långt fram på kvällarna skulle betala sig!!!

Det man tror man tjänar in på att snåla och bara ha en kassa öppen förlorar man ju när inte alla bara går ut till bilen i stället och KÖR GENOM "McDriven" i stället - det lär ju också vara många som vänder när de ser hur förbannat lång kö det är.

Fenomenet känns igen från restaurangen i Tumba... Där är ju aldrig jag som billist, jag har varit där som icke bilburen tumbabo och numera som tullingebo som är på plats i kvarteren för att handla i köpcentret intill och traskar in på restaurangen för att äta något...

...och nog har jag gett upp direkt och skitit i att börja köa för att handla mat där då.

Nu i Eskilstuna gick några i gänget ut till bilen för att köra igenom den kassan i stället, men menade på att det ändå inte skulle bli så stor tidsvinst om ALLA hoppade in i bilen och vi skulle beställa för samtliga åtta pers i bilen (som alltså var en VW-buss).

Å andra sidan tror jag det var en halv felbedömning. Hade vi alla gått ut hade det tagit lite längre tid att få åtta personers beställningar ut till bilen, men det hade varit klart och vi hade kommit iväg mycket snabbare än nu när jag och tre till stod kvar inne, och jag var allra sist kvar och väntade en fyra-fem minuter efter beställning på min meny.

Men faktum kvarstår. En McDonalds-restaurang har planlagt sin verksamhet oproffsigt när man kan ha sådana här köer. Man bör ju t o m ha ett visst utbud anställd personal och inse att något inte är helt rätt planerat och ringa in mer personal om man märker att det konstant är 25 pers i kö inne framför disken i restaurangen. Ligger man vid E3:an eller vadå?

Sorgligt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits