Oj, jag hann...!!!

Puuuuh! Ibland har man faktiskt minsann FLYT när det börjat gå lite tok.

Kliver på bussen 17.12 från mig mot Tumba för styrelsemöte i Studiefrämjandets lokaler i Tullinge kl 18.00. Efter två hållplatser efter min egen slår det mig. Nycklarna till lokalerna har jag ju sprungit ifrån.

Plingar och gär av vid Kassmyra, tredje hållplatsen. Börjar gå över gatan och får se att en buss hemåt just kommer, hur lagom som helst. 17.23 ska nästa buss mot Tumba gå från min hållplats. Klockan ligger kring 17-18 över och SÅÅÅÅ sakta det känns som att han kör...

Äntligen framme, det står lämpligt nog en person och väntar på bussen jag vill hinna med, så jag har fått ett riktmärke på om bussen har gått eller inte. Springer som en galning, till min dörr, låser upp, greppar det där nyckelbandet med relevanta nycklar,,, ut igen, stänger, låser... och älgar tillbaka mot hållplatsen... och nästa buss syns inte ens till än. Jag hinner t o m ställa mig och vänta på den, med några sekunders marginal.

Nu är vi just framme vid Tumba. Mot pendeltåget...

Kommentarer:
Postat av: Pemer

Och nu på pendeln. Strax i Tullinge. I klart god tid! :-)

2013-03-22 @ 17:43:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits