Thank God for Google!

Ingen i webredaktionen - jag och Matte, alltså - var på plats när Huddinge vann med 6-0 borta mot Sundsvall förra veckan. Nu såg jag äntligen till att skriva in matchens matchfakta enbart i den typ av sida jag gör om varje match.

Så tänker jag helt galet... missar att vi är på seriens tredje "varv" som är identiskt med det första. Jag fick väl för mig att vi var på andra och bara skulle ha mött dem en gång hemma tidigare i år, hur jag nu kan vara så blåst. Jag vet ju att vi är inne på sista tredjedelen av serien.


Men jag döper filen till samma namn som sidan med matchfakta, referat och bilder från första mötet i Sundsvall och jag har redan skickat upp filen när jag inser felet när jag ska lägga in länk till den i sidan med tabell och alla resultat samlade. Skickar man upp en nyare fil med samma namn som en äldre blir det ju en ren ersättning på servern.

Den gamla sidan var alltså överskriven.

Men på några sekunder inser jag lösningen. Googles cache! Så en googling på någon specifk term från den gamla sidan löser allt. Jag googlar på själva filnamnet på sidan jag just råkat skriva över - shhik01.asp - och visst, sidan dyker upp som sökträff, liksom sidan med referat från första mötet i Sundsvall förra säsongen.

Och så var det bara att klicka på länken "Cachad". Så fick jag upp sidan precis som den ska se ut, med en header från Google. "Visa källa" och bara lite klipp och klistra.

Så var allt återställt.

Fasen, så skönt! Tack, Google!! :-)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits