Otroligt skönt...

...att pappan i Rödeby försattes på fri fot, och vad det antyder i påföljdsväg.

Jag har inget till övers för någon i det mobbande gänget.

Jag har själv empati, med i första hand andra människor som har egen förmåga till empati.

De som saknar empati själva och handlar därefter förtjänar ingen annans empati.

Så enkelt är det.

 - Det finns ingen rättvisa, kved den dödade 15-åringens mamma (
DN).

Det fanns inte mycket rättvisa för den trakasserade familjen. Hade inte de här skotten fallit den aktuella kvällen hade med största sannolikhet hennes bedårande unge son och hans välartade vänner fortsatt på sin väg fram tills de hade blivit ansvariga för att någon i den trakasserade familjen dog. Och då hade alla propagerat för att det i första hand var synd om dessa gulliga små oförargliga barn, var så förbannade jävla säkra på det!

"Fy fan", "Man får mörda", ropade åhörarna (Aftonbladet).

En fällande dom och kännbart straff för pappan hade varit att säga att man får psykopatiskt stalka och trakassera andra oskyldiga som man har ett horn i sidan till, på det sätt som det avskyvärda ungdomsgänget i Rödeby gjorde med denna familj. Det är minst lika orimligt.

Vettlösa psykopater har avsagt sig lika långtgående mänskliga rättigheter som de skulle ha haft om de hade haft karaktär och uppfostran att bete sig som civiliserade människor. Skit ska helt enkelt skit ha, fan i mig!

Skäms över huvud taget någon i det är äckliga jävla gänget det ringaste över all skit de utsatt för familjen för innan det gick som det gick? Det tycker jag skulle vara den mest intressanta frågan att få se besvarad!

Och jag har en stark känsla av att ingen av de överlevande inblandade har vett att göra det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1168407.svd

Kommentarer:
Postat av: loob

Mycket bra sagt!

2008-04-24 @ 16:36:44
Postat av: Fredrik

Kunde inte ha sagt det bättre själv, dessa små "bedårane" ungdomar bör nog fundera över sin egen etik och moral.......fyy fan, stalka en handikappad kille och tro att vi skall tycka synd om de.....om jag hade varit 15 bast och någons farsa kommit ut med hagelbrakaren i högsta hugg hade jag sprungit i motsatt riktning till jag dog....det gjorde ej dessa de vevade med påkar och trode vadå....Nej, tycker nog att tingrätter och dylikt över hela sverige bör läsa in sig på nödvärnsrätten, och särsklit det 6 stycket som rör "excess". Enl vår kära nödvärnsrätt borde 50 åring vara fri från skuld då han handlade i excess.

2008-05-07 @ 17:41:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits