Sista dagarna...

Skulle ju skrivit några rader om förra torsdagen... provfilmning hos c/o Jones igen, den här gången en svensk reklamfilm där de kommer att använda provmaterialet med den skådis de väljer ut... kul tema i vilket fall som helst, och tydligen har kampanjen delvis varit igång ett tag redan. Ta en titt på www.snor.nu!

På väg därifrån möter jag först en snygg kvinna som bär någon kasse eller kartong, jag tittar till lite extra, hon möter min blick och måste väl ha blandat ihop mig med någon hon kände... om hon nu inte kände igen mig från Amelia eller "Skatan" och i hastigheten fick för sig att "kändisen" var en bekant. Stort leende och "Hej!" blev det i alla fall, och jag hälsade förstås instinktivt lika glatt tillbaka. Och stannar upp och vänder mig efter henne med lite fördröjd reaktion. Kunde ju ha varit intressant att lära känna henne... :-)

Men så fortsätter jag, och i nästa kvarter ser jag genast en annan kvinna som står vid sin bil och fäpplar med paket som hon ska ha in i baksätet, det ena någon större tavla eller spegel eller något i den stilen, som hon balanserar på ena foten. Det är inte direkt att ta miste på att.... hon behöver ju lite hjälp! Så självklart stegar jag fram och frågar om jag kan ge henne ett handtag, och sagt och gjort, strax har jag öppnat bakdörren och lyft in båda kartongerna.

Där blev det många leenden, stort glatt tack och förvåning, "tänk så snällt" och allt sådant... roligt när man kan sprida sådan glädje, det är lite för ojämnt fördelat hur ofta man plötsligt är på rätt plats vid rätt tillfälle för att göra sådana insatser, och den här gången var det länge sedan sist...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits