Blogga, ja...

Så har det hänt lite typiskt sådant som en bloggare rimligtvis bloggar om, så äntligen hittar pemerianen tillbaka till sin blogg...

Kul länktips:
www.couchsurfing.com

Blev tipsad om sajten i somras, gick med och hade nu i helgen mina första "soffsurfare" ackomoderade på soffa respektive extramadrass i mitt enkla tjäll. Upptakten till detta värdskap fick mig nästan att tro att det var någon psykopatisk stalkare som drev med mig - en jättesöt tjej på 22 år från AUGSBURG av alla städer ute i världen hör av sig och frågar om övernattningshjälp i Stockholm. Liksom, min ursprungsstad Augsburg... och det var just 22 år sedan jag hittills enda gången var i stan själv. Rätt sjukt sammanträffande, minst sagt!!

Men det var ingen bluff och fejk, det var på riktigt, i söndags kväll träffade jag även henne, hon var sen 84:a så hon var inte född samma år som jag var i stan, men var ett mycket litet barn i relativt närbelagda Ulm.

De var ett gäng på fyra augsburgstudenter som ville se Stockholm en helg. Tjejerna - Bettina och Julia - hade hittat boende på Stora Essingen, och grabbarna Andi och Martin bodde första natten - då jag var på väg hem från hockey i Nybro - hos en pakistanier någonstans i stan, och dök upp i Tullinge på lördag kväll. På söndagskvällen bjöd tjejerna sin värdinna, grabbarna och mig på tyskt käk på Stora Essingen. Så har man käkat knödeln då...  Gott! Och väldigt mättande!:-)

Fast så hade jag kanske ätit lite väl mycket tidigare under dagen också... oops...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits