Märkligt när man skapar en logotyp som jpg...

I vart och vartannat sammanhang efterfrågas hela tiden vektoriserade eps-er i stället.

Märkligt att det aldrig är så att de som behöver få en bild som eps själva har programvara för att konvertera en jpg till en eps. Det är ju inte gjort i en handvändning av vem som helst, det är ju uppenbarligen väldigt speciell programvara som krävs. Ändå är det hela tiden de som själva minsann behöver få allt som eps som helt hjälplöst beklagar sig "tyvärr, jag kan inte göra något med en jpg, har du den inte i eps-format i stället?"

Om det är så lätt att föreställa sig att jag själv skulle kunna ha en eps i stället, borde det inte vara minst lika lätt för dem själva att ha programvara för att fixa det själva?

Väldigt märklig logik där, tycker jag!

Jag installerade Illustrator som jag trodde skulle räcka, men den gör ju inget bra. En eps blev det av bilden, men i mattare färger och mycket fulare.

Ska man behöva vända sig till något dyrt proffs för en sådan sak??!?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits