Forza Brommapojkarna!

Tänk att "fotbollens Huddinge" en dag till sist skulle gå upp i Allsvenskan...

Tänk att de skulle debutera där med att piska Djurgården i ett derby... som man förstås missade...

Tänk att man själv genast skulle få en framträdande roll bland dess supportrar!

Nya designen på
http://www.svenskafans.com/fotboll/brommapojkarna släpptes igår... (en justering med lite större text i menyn till vänster är skickad till administrationen nu...)

Och den nybildade supporterklubben till Stockholms just nu bästa fotbollslag heter (Bromma) Black ´n Red...

Jag har redan blivit kallad historisk på forumet... jag blev tillfrågad om jag kunde göra en logga... klart jag kunde!

image12


Ja, hur blir det nu då...?

Skriver texter och artiklar... gör hemsidor, producerar trycksaker, gör logotyper... tar gärna röstuppdrag som speaker, konferencier... ja, talboksinläsare tror jag definitivt också på... föreläser gärna om problematiken kring *vuxen med Aspergers syndrom* och skulle med all säkerhet kunna uppskattas som föredragshållare... skulle ju kunna uppträda i valfria sammanhang, jag kan ju spela både munspel och näsföljt - dock inte gärna samtidigt... driven släktforskare och kan gärna utföra uppdragsforskning... Och sedan har vi det här med staterandet och skådespelandet också.......

Liksom... borde jag med lite stöd kunna få igång en rätt lukrativ frilansverksamhet som min egen, eller borde jag med lite stöd kunna få igång en rätt lukrativ frilansverksamhet som min egen?

Jag kan stava, särskriver inte, kan skilja på de och dem och vet att det heter å andra sidan och inget annat, så jag skulle väl hoppa rakt in på... ja, jag ska inte ta i för mycket, men övre halvan bland yrkesverksamma skribenter är knappast för mycket sagt... Eller har jag överdrivit läget då?

Nu för tiden ser man ju någon besynnerlig fluga att lite yngre har fått för sig att det är "dem" - enbart "dem"! - som är ett mer gammaldags och lite finare sätt att skriva "dom", och så skriver de "dem" även där det ska vara "de"...

Och jag har t o m sett detta kategoriska felanvändande av "dem" på svenska textremsan på en DVD-flim, i extramaterialet till "Ondskan". Mailade så klart företaget som stod som ansvarigt för textningen, men det var väl för raljant bara att skriva om en sådan sak, och dessutom skriva rent ut att här fanns någon som verkligen kan, och som inget gör, och gärna tar jobb där det finns och där man ser ut att kunna göra det den som gör det inte kan... *host*

Och så får man ju inte uttrycka sig, det här är ju Jantelagens Sverige. ;-)

Nåja... idag fick jag ordning på CYKELN, och tänker cykla till Huddinge i morgon när jag ska stå i Huddinge Centrum med Astma- och Allergiföreningen. Och på söndag blir jag en av ett förmodligen inte ens tvåsiffrigt antal BP-supportrar på plats på Fredriksskans mot Kalmar FF... :-D

Hittade en självläkande cykelslang på Biltema, åkte dit och köpte den i en version med bilventil, fick in de nya slangarna i båda hjulen, fick nästan ihop cykeln rätt, ledde den ner till macken och fick däcken i prima skick, fick leda cykeln hem via Centrum och lite handlande, och fick sedan ordentlig ordning på bakhjulet och "växellådan" och nu rullar "jonnen" som man vill att den ska göra... jippi!!!!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits