...och jämställdhet eller inte...

Väldigt jämställt när det passar, men tjej med lite sämre ekonomi väljer ack så många gånger med viljestyrka att inte vilja falla för kille som så att säga "spelar i samma liga" ekonomiskt, utan vill hitta någon hon kan få det mycket bättre tillsammans med rent ekonomiskt...

...och tjejer med så god ekonomi att de inte ens borde behöva bry sig, väljer med viljestyrka att inte ens se killar som bara får lönen att räcka hela månaden och inte har någon sparad slant på banken...

Om tjejer med låg inkomst ska ha rätt att mer eller mindre öppet stå för att det inte vore fel med en välutbildad man som tjänar jävligt bra.........

....så känns det inte direkt jämställt när man som man som får ut ca 11.000 netto per månad ska behöva sitta och känna sig som att man är körd på alla plan just för att man inte har bättre inkomst och "ordnade förhållanden".

Och vi vet alla.... kontaktannonser från det ena könet nämner ofta uttryckligen att man vill möta någon av motsatt kön "med ordnade förhållanden och god ekonomi", men så fan om man brukar se över huvud taget några annonser från det andra könet om att de lägger in sådana värderingar i den de vill möta.

Jag vill ju inte själv i första hand möta en tjej som tjänar mycket mer än jag, jag tror själv jag har mer gemensamt med en tjej som "spelar i samma liga", så det är vad jag föredrar. Men jag funderar inte ens i sådana termer....

...dvs inte mer än vad man tvingas fundera över vad det möjligen kan tänkas bero på att så få kvinnor man fått kontakt med på nätet kan tillåta sig se mest till min personlighet och den jag är...

Det är obehagligt att ens tänka på, men ofta går det bara inte att låta bli...

Fy fan att det ska behöva vara så!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits