Läs INTE i min blogg!

Eller okej då, om du nu kom hit och tittade. Läs så ögonen blöder. Här finns massor av kontroversiella nålstick. Min blogg har banne mig ett innehåll så att den borde vara en av de bloggar som det talades om. Jag utgår ifrån att den på sikt blir det, men det är uppenbarligen många trösklar man måste över innan en blogg når sådana popularitetsnivåer.

Jag må inte skriva korta texter om vad jag har ägnat mig åt den sista kvarten sjuttielva gånger om dagen, utan lite längre betraktelser om ämnen som ligger mig varmt om hjärtat, ibland med många veckor och t o m månader emellan, har det handlat om som värst, men det ska jag börja akta mig för. Ska t o m försöka lära mig komma ihåg att skriva något minst en gång varje dag. När som helst...

Jag ska sticka ut hakan rejält nu också...

Inte bara skriver jag bättre svenska än plågsamt många som har journalistutbildningar bakom sig och därmed har sanktionerad förtur till journalistiska yrken och tjänster genom sitt starka förbund, och kan läsa en text högt som speaker bättre än många man hör göra det i olika sammanhang, som har betalt för att göra det...

...jag har alla gånger mer i skallen och mer av substans att bli känd för än den enorma majoriteten pseudokändisar från alla märkliga sorters dokusåpor.

Jag har levt i den hårda verkligheten och fattar mycket om hur det verkligen är i livet som inte heltidspolitiker har en susning om, och jag har en mycket filosofiskt orienterad ideologisk grundbult i var jag står politiskt och varför. Jag om någon skulle fan i mig starta ett parti, men jag tycker å andra sidan att det finns tillräckligt med partier som det är. Idiotiska projekt med nya partier spelar bara det maktfullkomliga gamla betongparti som haft makten alldeles för länge i händerna, svenskarna behöver bara lära sig vilka av de befintliga partierna som faktiskt tycker som de gör.

Medelsvensson är ju någonstans mellan folkpartist och moderat, men röstar på sossarna, för att han tror det är sosse han är! :-P

När får jag min chans i en TV-soffa att berätta lite beska sanningar om hur faktiskt människor med Aspergers syndrom och liknande funktionsnedsättningar fungerar, och hur feltolkade och felbehandlade vi regelmässigt blir i ett samhälle som i princip inte alls är anpassade för att även vi ska kunna få chansen???

Nu blir jag kanske intervjuad som manlig nätdejtare inom kort, det ska bli intressant om det kan gå igenom hela vägen fram...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits