Jag mötte Lassie... Lassie Persbrandt... :o)

Så mötte man en viss Mikael Åke Persbrandt i samband med inspelningsdagen av "Beck - I guds namn" på Sankt Görans sjukhus. Det var scener från två helt olika tillfällen i filmen som skulle spelas in, ett tillfälle då Gunvald kommer till sjukan av sina randiga och rutiga skäl, och ett helt annat med mycken dramatik kring andra kollegor. Peter Haber och Ing-Marie Carlsson (Mimmi i "Tre Kronor", m a o) har jag sett respektive träffat förr, däremot var det första gången jag såg Stina Rautelin och Thomas Oredson. Oredsson var förbaskat kul att springa ihop med helt oförhappandes två dagar efter att jag sett van Veeteren-rullen Moreno och tystnaden på DVD, där han var med.

Det var också mycket sympatiskt att prata med Kjell Sundvall om en sådan sak som att en framtida jultradition med "Tomten är far till alla barnen" på TV lite senare på julaftons kväll vore något att se fram emot. Han höll med om det, men beklagade att det troligen är helt fel svensk TV-kanal som har visningsrätten av filmen i Sverige (TV3) för att det ska vara troligt.

Däremot hade jag ju inte tajmat in användandet av nya mobilen bättre än att batteriet lagom började krokna och inte orkade med att ta bilder längre när Oredsson, Haber, Carlsson och Rautelin dök upp. En suddig på Sundvall blev det i alla fall, men två någorlunda okej på Persbrandt, som också avtvingades en liten skriftlig hälsning till systern.

Photo-0139

Photo-0140

Här har man tillsammans med henne sörjt för den mest besökta svenska sajten om karln i några år och fått mail med "hälsa Micke", "be Micke höra av sig" och allsköns dumheter hur mycket man än understrukit att vi inte själva har kontakt med honom, men nu har åtminstone en av oss mött honom och snackat med honom. Hans egen inställning till att beblanda sig och stötta en sådan sajt med en aktiv kontakt och så var däremot kallsinnig, han har ju redan en egen officiell och stödjer den tyska fansajten som officiell fansajt och tyckte rent ut att det räckte så, och den informationen kanske åtminstone kan gå hem hos folk om man lägger till det på sidan nu.

Dråpligt nog fick jag något mystiskt mail med ärende till Micke just denna dag, några timmar innan jag skulle in och statera... Det var första gången på ett tag...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits