Snutarna

Så har jag sett klart Peter Settmans och Fredde Granbergs serie "Snutarna" för andra gången, nu med kommentarspåret. Vilka killar. De hade verkligen superkul när de gjorde serien, och lika kul en gång till när de såg om den för första gången på länge tio år senare för att spela in kommentarspåret. Kommentarspåret till "Ronny och Ragge" var minst lika skönt, det. Då fick Peter plötsligt telefon och de satt och såg och kommenterade säsongerna i delvis fel ordning. Lite kul att jag är "nästan släkt" med Settman. Dvs jag är släkt med hans ex och därmed med hans söner. De grabbarna har fina anor, de. Peter Settman deras far, Janne "Loffe" Carlsson deras morfar och på mormors sida är de släkt med mig... :o)

 

Bäst i "Snutarna" är kanske ändå... bilarna! Henry och Jan-Olofs tjusiga Volvo 164, och de målade polisbilarna i den gamla svartvita stilen, med ordet POLIS i helt fel typsnitt, en gammal Volvo 144 och en ännu äldre Amazon kombi... Äntligen fick man se detta, jag lyckades missa hela serien när den gick och har inte sett mer än någon trailer någon gång vid den tiden förrän jag äntligen kom på att skaffa den på DVD nu. Kul grej!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits