Om varor till salu i annonser....

....bemöttes med lika stor skepsis som de flesta nätdejtare har gentemot andra nätdejtare...

 

Om jag gick och vann en splitter ny bil i något lotteri skulle jag vara tvungen att sälja den till ett schysst pris till en körkortsförsedd bilist som skulle ha någon glädje av den i stället. Jag har inte körkort så jag kan köra någon bil, det skulle inte vara realistiskt att ta mig råd att skaffa ett just nu, eller ta mig råd att skaffa garageplats till bilen, punga ut med alla skatter, hålla bensintanken fylld och så vidare. Ponerar vi att jag vann en splitter ny bil så är det ett faktum, jag skulle bli tvungen att annonsera ut den till försäljning.

 

Av någon anledning tror jag att folk som var intresserad av att få tag på just en sådan bil till ett bra pris skulle SVARA på säljes-annonsen och vara intresserad av att köpa den. Det skulle räcka med en egen säljes-annons, jag skulle få svar och jag skulle få den såld.

 

Men jämför vi nu med mig personligen, mitt singelbetonade civilstånd, mina egenskaper som person, hurdan jag själv vet att jag skulle vara i en framtida relation med någon jag älskade och som älskade mig - och hur svårt jag hittills har haft att bli sedd av det motsatta könet för den jag faktiskt är...

 

Så kan vi göra en rätt kul liknelse. Vi ponerar att jag sitter där med vinstbeviset för en ny bil värd kanske 400.000 och att jag är beredd att sälja det till någon för en helt schysst slant, 200.000 eller 100.000... whatever, ett schysst pris vid snabb affär, vad jag än får i handen är ren vinst för mig, vem vet var man skulle landa... Sanningen är ju nu att jag skulle få något sådant här sålt, om det verkligen hände...

 

Men om vi föreställer oss att det skulle gå lika dåligt som det gör för mig att marknadsföra mig själv och bli trodd och sedd av kvinnor på nätdejtingsajter...

 

Då skulle alltså ALLA som egentligen gärna ville ha just en sådan bil det handlade om få för sig, att "nääää, det här kan nog inte stämma....", "nääää, det här verkar för bra för att vara sant, så det ÄR nog inte sant, och bättre att inte ens svara på annonsen, så slipper jag bli besviken OM det inte är sant...", "näääää, säljaren ljuger, det är inte alls en Porsche 911 Carrera, det är nog bara en Opel Omega..."

 

Jag skulle plocka ut vinsten och sitta på bilen och försöka sälja den och kanske ha foto i annonsen, och i detta läge skulle många på fullaste allvar tycka "näääää, den är ju silvermetallic, jag hade kunnat tänka mig en Porsche om den var röd..."

 

Jag skulle börja svara på köpes-annonser om "Posche köpes" och få konstiga halvkvädna visor om "näääää, jag får en obestämd magkänsla av att just den här Porschen kommer att paja om jag köper den, jag letar efter en annan Porsche i stället, om du ursäktar...."

 

Men trots allt talar vi om en Porsche som går som en klocka, bara att ingen Porscheentusiast klarade av att ta in att just detta var en Porsche som alla andra Porschar.

 

Sådan är min sits som man och singel mitt ibland de kvinnor som är singel och säger sig söka seriöst efter någon att träffa och trivas tillsammans med och vilja leva med... en smått sinnessjukt konstig sits...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits